ZWG IWINY


Idź do treści

Infrastruktura drogowa

OFERTA


Przedstawiamy Państwu systemy zabudowy włazów kanałowych.


Oferowane przez ZWG rozwiązanie włazów kanałowych eliminuje przyczyny degradacji drogi w miejscu ich zabudowy. Wynika to z zastosowania gumowych elementów, które zmniejszają dynamiczny wpływ przejeżdżających pojazdów zarówno na nawierzchnię jak i na betonowe elementy studzienek kanalizacyjnych. Żeliwny właz oraz pierścienie gumowe tworzą zespół, w którym właz stanowi masę inercyjną a pierścienie gumowe to elementy gumowo-sprężyste.
Ich wzajemne oddziaływanie wywołane ruchem drogowym powoduje zmniejszenie dynamicznego wpływu pojazdu na drogę oraz studzienkę.
Znaczna część energii dynamicznej ulega rozproszeniu i tym samym nie degraduje nawierzchni.

Cechy szczególne rozwiązania:

  • zastosowanie elementów wibroizolacyjnych do konstrukcji zabudowy włazu znacząco poprawia żywotność konstrukcji,
  • konstrukcja zapewnia łatwe i szybkie wykonanie przeglądu i ewentualnego remontu zabudowy włazu,
  • zasosowanie zmodyfikowanej stożkowej przewężki betonowej zapewnia większą żywotność elementów betonowych poprzez korzystniejsze rozłożenie naprężeń.


Obok przedstawiamy konstrukcję studzienek w dwóch wariantach wykonania, w zależności od rodzaju włazu.


WsteczPlayDalej

Nawierzchnia przejazdu na jednopoziomowych skrzyżowaniach dróg transportu szynowego z transportem samochodowym.

Przejazd kolejowy lub tramwajowy produkowany przez ZWG, zbudowany jest z płyt betonowych (stanowiących masę inercyjną), wypełniających wnętrze elastycznego elementu gumowego.
Elastyczny element gumowy ściśle przylega do szyjki i stopy szyny na całej szerokości przejazdu i stanowi z punktu widzenia dynamiki i akustyki element wibro
i dźwiękoizolacyjny.
W celu ograniczenia możliwości przemieszczania się płyt betonowych względem siebie na szerokości przejazdu, są one połączone za pomocą sprężystego łącznika, który pozwala na wykonanie płyt w postaci modułowej. Górna część gumowego elementu elastycznego stanowiąca powierzchnię bieżną jest karbowana w celu zwiększenia przyczepności kół pojazdów samochodowych.

Cechy szczególne rozwiązania:

  • przedstawiona na rysunku obok konstrukcja ogranicza wzajemne oddziaływanie obu typów transportu kolejowego i samochodowego, zapewnia bardziej równomierne rozłożenie nacisków statycznych i dynamicznych,
  • osiągane są mniejsze naprężenia w podłożu (gruncie) przejazdu oraz ograniczenie oddziaływań dynamicznych przekazywanych do środowiska od transportu szynowego i samochodowego,
  • ograniczone zostaje rozprzestrzenianie się drgań materiałowych, które są jednym ze źródeł hałasu emitowanego do środowiska w trakcie przejazdu pojazdów szynowych i samochodowych.




Zastosowanie tego typu konstrukcji przejazdu nie wymaga modernizacji torowiska w trakcie jego zabudowy, zabezpiecza przed penetracją wody i zanieczyszczeń do podtorza oraz jest korzystna przy jego konserwacji
i naprawach.


Konstrukcja wykładziny pozwala montować ją na torowiskach mających postać łuku oraz na rozjazdach.




WsteczPlayDalej

Płyty betonowe pokryte warstwą gumy mogą być stosowane w miejscach gdzie wymagane jest pochłanianie energii dynamicznej, hałasu lub w miejscach występowania napięć elektrycznych.
Szczególnie ważną cechą płyt pokrytych gumą jest ich duży współczynnik tarcia, dlatego zaleca się ich stosowanie
w miejscach gdzie istnieje możliwość zanieczyszczenia nawierzchni olejem , a po zastosowaniu odpowiedniego bieżnika, także tam gdzie istnieje niebezpieczeństwo powstawania lodu.
Płyty o wymiarach 90x90x10 cm mogą być produkowane jako pojedynczo zbrojone lub podwójnie zbrojone stalowymi siatkami (górna z prętów o 8 mm, dolna z prętów o 10 mm),
o oczkach 140 mm. Otulina prętów wynosi 3 cm, a otulina górna i dolna 2 cm. W obliczeniach przyjęto nominalną wytrzymałość na ściskanie 50 MPa.Powierzchnia płyty może być szliffowana lub pokryta 2 cm warstwą gumy.


Zakres stosowania:
Płyty mogą być stosowane zarówno na posadzki wewnątrz pomieszczeń jak też na wyłożenie placów i ciągów pieszych.
Płyty pokryte gumą są zalecane w miejscach występowania wibracji, hałasu oraz w rejonach gdzie jest możliwość wystąpienia "przebić" elektrycznych bądź iskrzenia.




WsteczPlayDalej

STRONA GŁÓWNA | O FIRMIE | OFERTA | KONTAKT | MAPA DOJAZDU | GALERIA | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego